<html>
<head>
<script language=javascript>
function chkSelected() {
var min = 3;
var max = 5;
var howmany = document.myform.elements.length;
var nchecked = 0;
for (var i = 0; i < howmany; i++) {
if (document.myform.elements[i].checked == true)
nchecked = nchecked + 1;
}
if (nchecked < min) {
alert("You have only selected " + nchecked + " item(s).\n\nPlease select at least " + min + " item(s).");
return false;
}
if (nchecked > max) {
alert("You have selected " + nchecked + " item(s).\n\nPlease select a maximum of " + min + " item(s).");
return false;
}
}
</script>
</head>
<body>
<form name="myform">
Checkbox Example<br>
<table width=100%>
<tr>
<td>
<div align="left">
<p><font size="1">
<input type="checkbox" value="WHITE" name="option|1|TDG11sp"><b><font face="Arial">WHITE</font></b><br>
<input type="checkbox" value="BLACK" name="option|2|TDG11sp"><b><font face="Arial">BLACK</font></b><br>
<input type="checkbox" value="LT GREY" name="option|3|TDG11sp"><b><font face="Arial">LT GREY</font></b><br>
<input type="checkbox" value="MED GREY" name="option|4|TDG11sp"><b><font face="Arial">MED GREY</font></b><br>
<input type="checkbox" value="DK GREY" name="option|5|TDG11sp"><b><font face="Arial">DK GREY</font></b><br>
<input type="checkbox" value="LT BLUE" name="option|6|TDG11sp"><b><font face="Arial">LT BLUE</font></b><br>
<input type="checkbox" value="MED BLUE" name="option|7|TDG11sp"><b><font face="Arial">MED BLUE</font></b><br>
<input type="checkbox" value="POST BLUE" name="option|8|TDG11sp"><b><font face="Arial">POST BLUE</font></b><br>
<input type="checkbox" value="ROYAL" name="option|9|TDG11sp"><b><font face="Arial">ROYAL</font></b><br>
<input type="checkbox" value="TEAL" name="option|10|TDG11sp"><b><font face="Arial">TEAL</font></b><br>
<input type="checkbox" value="NAVY" name="option|11|TDG11sp"><b><font face="Arial">NAVY</font></b></font></p>
</div>
</td>
</tr>
</table>
<div align=center>
<input type=button name=wb_button value="Submit Colors" onClick="chkSelected()">
</div>
</form>
</body>
</html>