we had exactly the same problem with an overland library and an w2003 server using veritas 9.1.
there was after 10 days of discussion with overland and veritas support no solution available!
we have moved the veritas installation to a windows 2000 pc and perform the backup remote, it worked after 30 minutes...
some links from the support discussion:
Document ID: 255501
How to troubleshoot issues with a Robotic Library or Tape Drive in Backup Exec 9.x for Windows Servers
Windows Stop error:
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some in german:
Sehr geehrter Herr Gubler,
Vielen Dank für die mitegschickten Log Dateien!
- Das Problem mit dem Bluescreen beim Booten auf Windows 2003 Maschine liegt meistens an einem Konflikt mit Windows 2003 StorPort Treiber(Storport.sys).
Nehmen Sie bitte Bezug auf das folgende Dokument:
[After the installation of VERITAS Backup Exec (tm) 9.0 revision 4454 or Backup Exec 9.1 revision 4691 device drivers to a Windows 2003 server utilizing the Microsoft "StorPort" driver, a blue screen error may occur upon reboot]
- Jedoch wenn Sie Backup Exec auf die Windows 2000 Maschine installieren wollen, sollte es kein Problem sein. Sie können die gleiche Version des Backup Execs auf dem System installieren.
Zusätzlich können Sie auch das folgende Dokument nachschlagen:
[How to uninstall and reinstall Backup Exec 9.x, or move Backup Exec 9.x to a different computer, without losing job configuration information ]
Hoffentlich hilft es Ihnen!
Falls das Problem fortbestehen würde, schreiben Sie bitte an uns zurück mit den neuesten Log Dateien!